Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

ÇAMERYA İÇİN SİYAH ÇELENK BIRAKTILAR

Çamerya Katliamı’nın yıl dönümü dolayısıyla Edirne’de düzenlenen anma programında, Balkan Türkleri Federasyonu Edirne Şubesi üyeleri Yunanistan Başkonsolosluğu önüne siyah çelenk bıraktı. Programda yapılan açıklamalarda, yaşanan olayların unutulmaması gerektiği vurgulandı.

Çamerya Katliamı'nın yıl dönümü dolayısıyla Edirne'de düzenlenen anma programında, Balkan

 

 

Çamerya Katliamı’nın yıl dönümü nedeniyle Edirne’de anma programı gerçekleştirildi. Balkan Türkleri Federasyonu Edirne Şubesi tarafından organize edilen etkinlik kapsamında katılımcılar, Edirne’deki Yunanistan Başkonsolosluğu önünde bir araya geldi.

Anma programında, hayatını kaybedenler için başkonsolosluk önüne siyah çelenk bırakılırken, katılımcılar yaşanan acıların hafızalarda canlı tutulmasının önemine dikkat çekti. Düzenlenen basın açıklamasında, tarihi olayların unutulmaması ve insan haklarına saygının evrensel bir değer olduğu ifade edildi.

KOCAKÖSE: “GEÇMİŞLE YÜZLEŞİLMELİ”

Programda konuşan Balkan Rumeli Türkleri Konfederasyonu Genel Sekreteri İsmail Kocaköse, Çamerya’da yaşanan olayların unutulmaması gerektiğini belirterek Yunanistan’ın geçmişte yaşananlarla yüzleşmesi çağrısında bulundu.

Kocaköse, açıklamasında 1912 yılından itibaren başlayan süreçte, özellikle 27 Haziran 1944 ile Mart 1945 tarihleri arasında çok sayıda Müslüman’ın yaşamını yitirdiğini öne sürdü. Açıklamasında, “Bu dönemde 2 bin 900 erkek, 214 kadın ve 96 çocuk öldürülmüş, 745 kadına tecavüz edilmiş, 68 köyde 5 bin 800 ev yakılmış, göçe zorlanan binlerce insan da yollarda hayatını kaybetmiştir.” ifadelerine yer verdi.

Anma programı, yapılan açıklamanın ardından katılımcıların sessiz şekilde alandan ayrılmasıyla sona erdi.