Deveci Han Kültür Merkezi Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıya Edirne Vali Yardımcısı Turgut Subaşı, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürü Erhan Taylan, ilçe kaymakamları ve kurum müdürleri katıldı.
Toplantıda konuşan İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürü Erhan Taylan, kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği kültürünü geliştirmek amacıyla Türkiye genelinde bilgilendirme ve değerlendirme toplantıları düzenlediklerini belirtti. Taylan, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren kamu kurumlarının da 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun tüm hükümlerine tabi olduğunu hatırlatarak, kamu sektöründe atılacak adımların özel sektöre de örnek teşkil edeceğini ifade etti.
“SAHADAKİ SORUNLARI YERİNDE DİNLİYORUZ”
Gerçekleştirilen toplantıların yalnızca mevzuat anlatımından ibaret olmadığını vurgulayan Taylan, kurumların uygulamada karşılaştığı sorunları ve ihtiyaçları yerinde dinlediklerini söyledi. Taylan, elde edilen geri bildirimler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirmeyi ve iş sağlığı ile güvenliği uygulamalarını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını kaydetti.
“TEDBİR ALINMAZSA SORUMLULUK HEPİMİZİN”
Edirne Vali Yardımcısı Turgut Subaşı ise iş sağlığı ve güvenliğinin yalnızca rapor hazırlamakla sınırlı olmadığını belirterek, esas amacın riskleri önceden tespit edip gerekli önlemleri almak olduğunu söyledi.
Subaşı, iş kazalarının yaşanmasının ardından değil, meydana gelmeden önce önlenmesi gerektiğine dikkat çekerek, “İş sağlığı ve güvenliğinde temel yaklaşım önleyici tedbirlerdir. Riskleri önceden görüp gerekli adımları atmak, çalışanların güvenliği açısından hayati önem taşıyor. Kurum amirlerinden iş güvenliği profesyonellerine kadar herkesin bu konuda önemli sorumlulukları bulunuyor” dedi.
Toplantıda, kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarının daha etkin yürütülmesi için yapılabilecek çalışmalar hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.
